Föreningsregister
I detta register kan föreningar registrera sin verksamhet så att medborgare kan söka fram föreningar efter sitt intresseområde. Registret är till för alla föreningar som är verksamma i Luleå kommun.
Föreningar måste vara registrerade för att kunna söka lokaler och ansöka om bidrag.
För att registrera din förening ska du uppge:
- Föreningens namn, adress, telefonnummer, e-postadress och organisationsnummer
- Namn och kontaktuppgifter till kontaktperson, ordförande och kassör
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Telefonnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- Gallras vid inaktualitet
Har du synpunkter eller klagomål på hur vi hanterar dina personuppgifter i e-tjänsten så är du välkommen att kontakta berörd verksamhet via kundcenter eller Luleå kommuns dataskyddsombud som utreder det inträffade och ser till att eventuella fel åtgärdas.
Känner du dig ändå inte nöjd eller inte kan eller vill kontakta dem som du tycker har gjort fel så kan du alltid lämna klagomål till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens webbplats för mer information om hur du gör för att lämna klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Kultur- och fritidsnämnden
kundcenter@lulea.se
Kundcenter
kundcenter@lulea.se
0920-45 30 00