Tillfällig övernattning
Den här tjänsten kräver inloggningHär anmäler du tillfällig övernattning till räddningstjänsten. En anmälan ska skickas in vid tillfällig övernattning i lokaler som inte är anpassade för det ändamålet. Anmälan ska göras senast tre vardagar innan övernattningen ska ske.
Vid tillfällig övernattning finns det en rad viktiga saker att tänka på innan övernattning kan ske. Då hyresgäst/övernattande personer inte kan förväntas ha god lokalkännedom eller veta var utrymningsvägar finns ställs det extra krav på den som hyr eller lånar ut lokal eller lokaler för tillfällig övernattning.
Räddningstjänsterna Norrbotten har tagit fram en gemensam riktlinje för tillfällig övernattning. Du bör läsa igenom den innan du startar e-tjänsten. Du kan även ladda ner riktlinjen via knappen till höger.
I den framgår det du som arrangör behöver ha vetskap om innan övernattning sker:
- brandsäkerhet
- ansvarsfördelning
- ordningsregler
- brandskyddskontroll (checklista)
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Fastighetsbeteckning
- E-postadress
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- Till dess att övernattningen har upphört eller, om tillsyn genomförs, när ärendet för myndighetsutövningen är avslutat.
Har du synpunkter eller klagomål på hur vi hanterar dina personuppgifter i e-tjänsten så är du välkommen att kontakta berörd verksamhet via kundcenter eller Luleå kommuns dataskyddsombud som utreder det inträffade och ser till att eventuella fel åtgärdas.
Känner du dig ändå inte nöjd eller inte kan eller vill kontakta dem som du tycker har gjort fel så kan du alltid lämna klagomål till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens webbplats för mer information om hur du gör för att lämna klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
kundcenter@lulea.se
Kundcenter
kundcenter@lulea.se
0920 - 45 30 00