Boka tid hos överförmyndarenheten
Här kan du boka tid med handläggare på överförmyndarenheten.
- Du kan exempelvis få allmän information om vad det innebär att ta på sig ett uppdrag som god man eller förvaltare för någon.
- Har du redan uppdrag som god man/förvaltare så kan du boka tid för exempelvis frågor eller genomgång av redovisning i vår e-tjänst, eller för frågor kring uppdraget vid fastighetsförsäljning eller dödsbon.
- Även du som är förmyndare (förmyndare avser personer under 18 år) kan boka tid om du t ex har frågor om hur du ansöker om samtycke till uttag/placeringar.
För att kunna få en bekräftelse på din bokade tid så behöver du ange en korrekt e-postadress!
Om du inte uppgett någon e-postadress och därmed inte kan avboka/boka om tiden, eller om du behöver avboka/boka om din tid mindre än två dygn innan besöket så kontaktar du överförmyndarenheten via telefon 0920-45 30 00.
Överförmyndarenheten finns i Luleå servicecenter. Sitt gärna ner i sofforna vid receptionen och vänta så kommer den handläggare du ska träffa och hämtar dig där vid tiden för besöket.
Adressen till Luleå servicecenter är Timmermansgatan 25, 972 31 Luleå.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Telefonnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- Den registrerade har lämnat sitt samtycke
Lagringstid
- 1 år
Övriga upplysningar
Dina rättigheter: Att du gör gällande en rättighet innebär inte att den ändring eller åtgärd du önskar vidtas, utan den personuppgiftsansvarige tar ställning till om din förfrågan kan tillgodoses och meddelar dig sitt beslut. Du kan läsa mer om rättigheterna på Integritetsskyddsmyndighetens hemsida.
Har du synpunkter eller klagomål på hur vi hanterar dina personuppgifter i e-tjänsten så är du välkommen att kontakta berörd verksamhet via kundcenter eller Luleå kommuns dataskyddsombud som utreder det inträffade och ser till att eventuella fel åtgärdas.
Känner du dig ändå inte nöjd eller inte kan eller vill kontakta dem som du tycker har gjort fel så kan du alltid lämna klagomål till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens webbplats för mer information om hur du gör för att lämna klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Överförmyndarnämnden
kundcenter@lulea.se
Kundcenter
kundcenter@lulea.se
0920-45 30 00