Återbetalning - Köavgift Bostad Luleå
Den här tjänsten kräver inloggningÅterbetalning av årsavgiften beräknas ske efter den sista april 2021. Därefter kommer e-tjänsten att stängas och inga fler återkrav kan ske.
När får jag tillbaka mina pengar?
När du fyllt i och skickat in korrekta uppgifter kommer återbetalningen att ske innan sommaren 2021.
Hur mycket kommer jag att få tillbaka?
Enligt beslut av stadsbyggnadsnämnden den 29 oktober ska årsavgiften betalas tillbaka med den del som löper in i 2021. Eftersom avgiften är betalad vid olika tidpunkter på året kommer det återbetalda beloppet att variera.
När är sista dagen jag kan ansöka om att få överskjutande del av årsavgiften återbetald?
Du har fram till den sista april 2021 på dig att ansöka om återbetalning. Du kan även fram till dess logga in igen och ändra dina uppgifter.
Jag har utländskt personnummer eller ett tillfälligt personnummer. Vad gäller då?
Har du inte angett ett svenskt personnummer eller har du angett ett tillfälligt personnummer måste du personligen kontakta Luleå kommun på 0920-45 30 00 val2.
Vad är mitt clearingnummer?
Ett så kallat clearingnummer är ett nummer som talar om vilken bank och vilket bankkontor en betalning ska skickas till. Cleraringnummret anges framför ditt bankkontonummer. Clearingnummer används av alla svenska banker och kan ibland även anges som löpnummer. Din bank kan upplysa dig om ditt clearingnummer. Har du Nordeas personkonto är clearingnummret 3300.
Clearingnummer - till alla svenska banker
Vad är Bankid?
BankID är en elektronisk ID-handling som är jämförbar med pass, körkort och andra fysiska legitimationshandlingar. Du skaffar dig Bankid via din bank.
Kontonummer
Var noga när du skriver in ditt kontonummer. Ett felaktigt inskrivet kontonummer kan innebära att återbetalning inte kan ske.
Andra frågor och svar?
Har du fler funderingar är du välkommen att kontakta Luleå kommun, 0920-45 30 00 val2.
Behandling av personuppgifter
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vi behandlar dina personuppgifter för att kunna göra den återbetalning av köavgift gällande Bostad Luleå som du eventuellt har rätt till.
Läs mer om behandling av personuppgifter under Om i menyn ovan.
Laglig grund för behandlingen
- Avtal ska kunna fullgöras med den registrerade
Lagringstid
- Så länge kommunen hanterar ditt ärende.
Mottagare av personuppgifter
Dina personuppgifter kommer att lämnas över till ekonomicenter som handlägger utbetalningen.
Övriga upplysningar
Förutom ovan nämnda personuppgifter behandlas även clearing- och kontonummer
Du kan ha rätt till
- att få felaktiga uppgifter korrigerade
- att få uppgifter raderade
- att få användandet av vissa personuppgifter begränsade
- att göra invändningar mot behandlingen
- dataportabilitet
Att du gör gällande en rättighet innebär inte att den ändring eller åtgärd du önskar vidtas, utan den personuppgiftsansvarige tar ställning till om din förfrågan kan tillgodoses och meddelar dig sitt beslut.
Du kan läsa mer om rättigheterna på Integritetsskyddsmyndighetens hemsida, Rättigheter för dig som privatperson - Integritetsskyddsmyndigheten (imy.se)
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringHar du synpunkter eller klagomål på hur vi hanterar dina personuppgifter i e-tjänsten så är du välkommen att kontakta berörd verksamhet via kundcenter eller Luleå kommuns dataskyddsombud som utreder det inträffade och ser till att eventuella fel åtgärdas.
Känner du dig ändå inte nöjd eller inte kan eller vill kontakta dem som du tycker har gjort fel så kan du alltid lämna klagomål till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens webbplats för mer information om hur du gör för att lämna klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Stadsbyggnadsnämnden
kundcenter@lulea.se