Tillfälligt vatten
Den här tjänsten kräver inloggningVA-avdelningen kan erbjuda föreningar och verksamhetsutövare dricksvatten till tillfälliga evenemang och uteserveringar i Luleå kommun. OBS! Endast begränsat antal vattenkiosker finns.
Nivå 1 – Vattenkiosker
Vid tillfälliga event (max en vecka) har verksamhetsutövare möjlighet att koppla på sig på s k vattenkiosker för att få dricksvatten till sin verksamhet. Sådana event kan exempelvis vara festivaler, marknader, tivolin, cirkus m fl.
Villkor:
• Förfrågan skickas till VA-avdelningen senast två veckor innan planerat event.
• VA-personal ansvarar för att ställa ut och koppla på vattenkiosk.
• Verksamhetsutövaren betalar en påkopplingsavgift på 2 000 kr exklusive moms.
• Påkoppling får ske under max en vecka.
Nivå 2 – Uteserveringar (ej byggvatten)
Verksamhetsutövare som önskar ha uteservering har möjlighet att koppla på sig mot det kommunala dricksvattennätet under en begränsad period (maj-sep) via vattenkiosk.
Villkor:
• För företagets inkoppling till och brukande av den allmänna VA-anläggningen gäller huvudmannens vi varje tidpunkt gällande allmänna bestämmelser, ABVA.
• Ansökan skickas till VA-avdelningen senast två veckor i förväg.
• En påkopplingsavgift tas ut med 2 000 kr + moms samt gällande brukningstaxa.
• Verksamhetsutövaren debiteras för vattenförbrukning (mätaravläsning).
• VA-personal ansvarar för påkoppling av vattenkiosk.
• Efter avslut skall verksamhetsutövaren meddela huvudmannen för att koppla bort anläggningen.
Avtal
När VA-huvudmannen godkänt ansökan betraktas den som ett avtal mellan verksamhetsutövaren och VA-huvudmannen.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- Avtal ska kunna fullgöras med den registrerade
Lagringstid
- 2 år
Övriga upplysningar
Dina rättigheter: Att du gör gällande en rättighet innebär inte att den ändring eller åtgärd du önskar vidtas, utan den personuppgiftsansvarige tar ställning till om din förfrågan kan tillgodoses och meddelar dig sitt beslut. Du kan läsa mer om rättigheterna på Integritetsskyddsmyndighetens hemsida.
Har du synpunkter eller klagomål på hur vi hanterar dina personuppgifter i e-tjänsten så är du välkommen att kontakta berörd verksamhet via kundcenter eller Luleå kommuns dataskyddsombud som utreder det inträffade och ser till att eventuella fel åtgärdas.
Känner du dig ändå inte nöjd eller inte kan eller vill kontakta dem som du tycker har gjort fel så kan du alltid lämna klagomål till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens webbplats för mer information om hur du gör för att lämna klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Luleå Miljöresurs AB
kundservice@lumire.se
Följande behövs för e-tjänsten
- E-legitimation
- Företagets eller föreningens organisationsnummer