Ansökan om stöd utifrån missbruk eller annan social problematik
Den här tjänsten kräver inloggningHär kan du som enskild ansöka om stöd och hjälp med missbruk, beroende, eller om du har annan social problematik som du vill ansöka om stöd för.
Om du är god man, förvaltare eller har fullmakt för annan person som behöver stöd kan du här ansöka om stöd för denne.
Om ditt ärende är brådskande kan du kontakta Vuxenenhetens mottagning på telefonnummer
0920-45 44 75, telefontider vardagar 10.00-12.00 samt 13.30-14.30
Vi påbörjar vanligtvis hantering av ärenden vardagar mellan kl. 8-17.
Läs mer om stöd gällande missbruk och beroende.
Behandling av personuppgifter
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Läs mer om behandling av personuppgifter under Om i menyn ovan.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- 5 år
Mottagare av personuppgifter
Personuppgifter kan komma att delas med andra myndigheter. Godkännande av den enskilde krävs dock, vilket i så fall anges i varje enskilt ärende.
Övriga upplysningar
Dina rättigheter:
- att få ett registerutdrag
- att få felaktiga uppgifter korrigerade
- att få uppgifter raderade
- att få användandet av vissa personuppgifter begränsade
- att göra invändningar mot behandlingen
- dataportabilitet
Att du gör gällande en rättighet innebär inte att den ändring eller åtgärd du önskar vidtas, utan den personuppgiftsansvarige tar ställning till om din förfrågan kan tillgodoses och meddelar dig sitt beslut.
Du kan läsa mer om rättigheterna på Integritetsskyddsmyndighetens hemsida.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringHar du synpunkter eller klagomål på hur vi hanterar dina personuppgifter i e-tjänsten så är du välkommen att kontakta berörd verksamhet via kundcenter eller Luleå kommuns dataskyddsombud som utreder det inträffade och ser till att eventuella fel åtgärdas.
Känner du dig ändå inte nöjd eller inte kan eller vill kontakta dem som du tycker har gjort fel så kan du alltid lämna klagomål till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens webbplats för mer information om hur du gör för att lämna klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Socialnämnden
kundcenter@lulea.se
Frågor om e-tjänsten
Kundcenter, Luleå kommun
kundcenter@lulea.se
0920-45 30 00
Följande behövs för e-tjänsten
- E-legitimation
- Om du söker för annan person behövs registerutdrag eller fullmakt