Beställning av borttagande av servis
Den här tjänsten kräver inloggningServis/serviser som inte längre används tar Lumire bort till en kostnad av uppskattat självkostnadspris. Observera att om du vid ett senare tillfälle har behov av nya serviser kommer du som fastighetsägare att debiteras nya avgifter för dessa. Innan vattenserviser kan tas bort ska vattenmätare monteras ned och vattnet stängas av i gatan. Kontakta Lumire för att beställa nedtagning och avstängning. Observera att en situationsplan där servisen/serviserna är markerade skall bifogas. I fältet för övrig information, ange att du behöver en situationsplan som underlag för borttagande av servis(er).
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Fastighetsbeteckning
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- För evigt
Övriga upplysningar
Dina rättigheter:
- att få ett registerutdrag
- att få felaktiga uppgifter korrigerade
- att få uppgifter raderade
- att få användandet av vissa personuppgifter begränsade
- att göra invändningar mot behandlingen
- dataportabilitet
Att du gör gällande en rättighet innebär inte att den ändring eller åtgärd du önskar vidtas, utan den personuppgiftsansvarige tar ställning till om din förfrågan kan tillgodoses och meddelar dig sitt beslut.
Du kan läsa mer om rättigheterna på Integritetsskyddsmyndighetens hemsida.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringHar du synpunkter eller klagomål på hur vi hanterar dina personuppgifter i e-tjänsten så är du välkommen att kontakta berörd verksamhet via kundcenter eller Luleå kommuns dataskyddsombud som utreder det inträffade och ser till att eventuella fel åtgärdas.
Känner du dig ändå inte nöjd eller inte kan eller vill kontakta dem som du tycker har gjort fel så kan du alltid lämna klagomål till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens webbplats för mer information om hur du gör för att lämna klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Luleå Miljöresurs AB
kundservice@lumire.se
Kundservice
kundservice@lumire.se
0920-25 09 00
Följande behövs för e-tjänsten
- E-legitimation
- Fastighetsuppgifter
- Organisationsuppgifter
Du kommer att gå igenom följande steg:
- Om inskickaren
- Om fastigheten, fastighetsägaren
- Beställning
- Förhandsgranska
- Skicka in