Redovisning kontaktperson
Den här tjänsten kräver inloggningRapport och försäkran för kontaktpersoner
Som kontaktperson måste du redovisa ditt uppdrag vid två tillfällen per år. De perioder du redovisar är december - maj och juni - november och du lämnar in en redovisning per uppdrag.
Uppdraget ska vara redovisat senast det datum som framkommer i mejl som skickas ut i maj och november av kontaktpersonsamordnaren. Om redovisningen inkommer för sent avslutas ersättningen 1 januari respektive 1 juli. Sent inkommen redovisning medför att ersättning endast betalas ut retroaktivt för max tre (3) månader.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- För evigt
Övriga upplysningar
Dina rättigheter: Att du gör gällande en rättighet innebär inte att den ändring eller åtgärd du önskar vidtas, utan den personuppgiftsansvarige tar ställning till om din förfrågan kan tillgodoses och meddelar dig sitt beslut. Du kan läsa mer om rättigheterna på Integritetsskyddsmyndighetens hemsida.
Har du synpunkter eller klagomål på hur vi hanterar dina personuppgifter i e-tjänsten så är du välkommen att kontakta berörd verksamhet via kundcenter eller Luleå kommuns dataskyddsombud som utreder det inträffade och ser till att eventuella fel åtgärdas.
Känner du dig ändå inte nöjd eller inte kan eller vill kontakta dem som du tycker har gjort fel så kan du alltid lämna klagomål till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens webbplats för mer information om hur du gör för att lämna klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Socialnämnden
kundcenter@lulea.se
Kundcenter
kundcenter@lulea.se
0920-45 30 00