Sanering av PCB
Här anmäls planerade åtgärder för PCB-sanering av byggnader belägna inom Luleå kommun.
Observera att anmälan ska lämnas in senast tre veckor innan åtgärden påbörjas.
Handläggning av ärendet debiteras enligt gällande timtaxa. Korrekt ifyllda uppgifter förkortar handläggningstiden.
Läs mer om PCB och PCB-sanering i Naturvårdsverkets vägledning
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Fastighetsbeteckning
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- För evigt
Har du synpunkter eller klagomål på hur vi hanterar dina personuppgifter i e-tjänsten så är du välkommen att kontakta berörd verksamhet via kundcenter eller Luleå kommuns dataskyddsombud som utreder det inträffade och ser till att eventuella fel åtgärdas.
Känner du dig ändå inte nöjd eller inte kan eller vill kontakta dem som du tycker har gjort fel så kan du alltid lämna klagomål till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens webbplats för mer information om hur du gör för att lämna klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Miljö- och byggnadsnämnden
kundcenter@lulea.se
Kundcenter
kundcenter@lulea.se
0920 - 45 30 00
Du kommer att gå igenom följande steg:
- Anmälare
- Uppgifter om fastigheten
- Uppgifter om PCB-saneringen
- Uppföljning
- Förhandsgranska
- Skicka in