Orosanmälan - Vuxen
Här anmäler du till socialnämnden om du har kännedom eller misstanke om att en vuxen person far illa.
OBS! Om du tror att personen befinner sig i akut fara, ring 112.
-
Myndighetspersoner och yrkesverksamma gör företrädelsevis sin anmälan i tjänsten.
-
Efter att en anmälan inkommit gör socialtjänsten en bedömning om hur man ska gå vidare med uppgifterna i anmälan.
Vi påbörjar vanligtvis hantering av ärenden vardagar mellan kl. 8-17.
Behöver du få kontakt under kvällar, helger och nätter så kan du läsa mer här.
Behandling av personuppgifter
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Läs mer om behandling av personuppgifter under Om i menyn ovan.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- Gallras vid inaktualitet
Övriga upplysningar
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Har du synpunkter eller klagomål på hur vi hanterar dina personuppgifter i e-tjänsten så är du välkommen att kontakta berörd verksamhet via kundcenter eller Luleå kommuns dataskyddsombud som utreder det inträffade och ser till att eventuella fel åtgärdas.
Känner du dig ändå inte nöjd eller inte kan eller vill kontakta dem som du tycker har gjort fel så kan du alltid lämna klagomål till tillsynsmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens webbplats för mer information om hur du gör för att lämna klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Socialnämnden
kundcenter@lulea.se
Frågor om e-tjänsten
Kundcenter, Luleå kommun
kundcenter@lulea.se
0920-45 30 00